arrow_leftarrow_rightarrow_leftButton/Goarrow_rightfacebookinstagramtwitter

Wiedźmy - Teatr Lalka

Dla dzieci w wieku 7+

Wiedźmy

Czas trwania: 105 min. (z przerwą)

Premiera: 12 stycznia 2008

Adaptacja: David Wood
Przekład: Jerzy Łoziński
Reżyseria: Agnieszka Glińska
Scenografia: Agnieszka Zawadowska
Lalki: Katarzyna Proniewska-Mazurek
Muzyka: Ygor Przebindowski
Choreografia: Emil Wesołowski
Projekcje: Antonina Benedek
Reżyseria światła: Jacqueline Sobiszewski
Asystent reżysera: Roman Holc
Asystent scenografa: Maryna Wyszomirska

W obsadzie: Beata Duda-Perzyna, Aneta Jucejko-Pałęcka, Aneta Harasimczuk, Roman Holc, Mariusz Laskowski (gościnnie), Barbara Lauks (gościnnie), Agnieszka Mazurek, Wojciech Pałęcki, Andrzej Perzyna, Mirosława Płońska-Bartsch, Anna Porusiło-Dużyńska, Piotr Tworek

Dla dzieci w wieku 7+

Bilety

Premiera: 12 stycznia 2008

Adaptacja utworu angielskiego pisarza Roalda Dahla, znanego i popularnego także w Polsce. Bohaterem opowieści jest chłopiec wychowywany przez babcię, która w swoim długim życiu poznała niejedną straszną historię o wiedźmach.  A co najważniejsze, wie, jak je rozpoznać i strzec się przed nimi. Widowisko łączy współczesne realia życia dziecka z elementami ludowej fantastyki. 

Nagrody:

ATEST - Świadectwo Wysokiej Jakości i Poziomu Artystycznego - przyznany przez Kapitułę Polskiego Ośrodka Międzynarodowego Stowarzyszenia Teatrów dla Dzieci i Młodzieży ASSITEJ.

  • W seledynowym świetle, zza długiego stołu przykrytego obrusem w tym samym kolorze, widać głowy sześciu kobiet skupionych na lekturze, trzymanych przed sobą, białych kartek.
    1 / 4fot. Grzegorz Rogiński
  • W fioletowym świetle sześć kobiet siedzi na ustawionych w szeregu leżakach. Za nimi, w głębi, znajduje się stojąca w tanecznej pozie postać kobiety w średnim wieku, w plażowej sukience.
    2 / 4
  • Na różowym tle, obok ażurowego, srebrnego kosza, stoi centralnie mężczyzna w białym kostiumie i czarnych spodniach, w wysokiej białej czapce kucharskiej. Podnosi rękę do ust i coś próbuje przełknąć.
    3 / 4
  • Na szafirowym tle dwaj mężczyźni, zwróceni do siebie głowami, siedzą na zawieszonej w powietrzu brązowej belce.
    4 / 4
Z recenzji prasowych:

Teatr po czarodzieju Harrym

"Gazeta Wyborcza"

Agnieszka Glińska pokazała, jak nie rezygnując z kolorów, muzyki i baśniowości, opowiedzieć o śmierci, przemijaniu i przygodach, które nie muszą kończyć się radosnymi fajerwerkami. Jej "Wiedźmy" na podstawie książki Roalda Dahla (autora "Charliego i fabryki czekolady") nie mieszczą się w dzisiejszych kanonach bezpiecznego teatru familijnego. W ciągu pierwszych kilkunastu minut mały bohater traci rodziców i wraz z babcią musi opuścić ukochaną Norwegię. Zamieniony przez Superwiedźmę w mysz ratuje przed podobnym losem resztę angielskich dzieci, ale nie odzyskuje dawnej postaci. Jedyne, o czym marzy, to by nie przeżyć Babci. I cieszy się, że krótkie życie myszy daje mu taką szansę. Historia zaskakująco bolesna, ale przedstawiona w sposób ciepły i dowcipny, podbiła serca zarówno maluchów, jak i rodziców.

Wiedźmy w Lalce

"Gazeta Wyborcza"

"Wiedźmy" - to dla mnie historia inicjacyjna. Traktuje o takim momencie w życiu, który - wcześniej lub później - trafia się nam wszystkim, kiedy to sami, pozbawieni ochronnego pancerza konfrontujemy się z dojmującym doświadczeniem życiowym. Oto zło, dotkliwość życia objawia się nam w całej okazałości. Zaczynamy je rozpoznawać, zaczynamy go bezpośrednio doświadczać. To właśnie zdarza się głównemu bohaterowi - chłopcu giną rodzice. Zostaje z babcią. I ta babcia wprowadza go w świat, oswaja. Jest mądrym człowiekiem, który się nie lęka, więc otwarcie mówi wnukowi, że w życiu nie zawsze będzie fajnie i przyjemnie...

Bilety