arrow_leftarrow_rightarrow_leftButton/Goarrow_rightfacebookinstagramtwitter

Kino Palace - Teatr Lalka

Dla dzieci w wieku 7+

Kino Palace

Czas trwania: 85 minut (z przerwą)

Premiera: 17 majaa 2008

Opracowanie dramaturgiczne: Hana Mlynářová
Reżyseria i scenografia: Marek Zákostelecký
Muzyka: Jři Vyšohlíd
Choreografia: Władysław Janicki
Asystent reżysera: Grzegorz Feluś

 

W obsadzie: Michał Burbo, Rafał Derkacz, Grzegorz Feluś, Aneta Harasimczuk, Aneta Jucejko-Pałęcka, Tomasz Mazurek, Wojciech Pałęcki, Andrzej Perzyna, Wojciech Słupiński, Piotr Tworek

 

Dla dzieci w wieku 7+

Bilety

Premiera: 17 majaa 2008

Widowisko Kino Palace to połączenie dwóch wielkich tematów starego kina: Narzeczonej FrankensteinaKing Konga, przedstawionych w konwencji obrazu filmowego.  Spektakl przywołuje romantykę i klimat zaczerpnięte ze świata starego kinematografu z całym arsenałem gagów i typowych bohaterów. m.in.: Charliego Chaplina i Harolda Lloyda. Kino Palace wykorzystuje motywy i wprowadza cytaty filmowych arcydzieł, czyniąc z konwencji filmowej temat teatralnej gry. Łączy kino grozy, komedię slapstikową, filmową fantastykę i teatr w opowieść o nieśmiertelnych bohaterach światowego ekranu.

Nagrody:

Nagroda główna „Słoneczny” dla spektaklu - Międzynarodowy Festiwal Teatrów dla Dzieci i Młodzieży "Korczak” 2008

Nagroda dla Teatru Lalka za spektakl Kino Palace oraz nagroda dla Marka Zákostelecký’ego - XXIV Ogólnopolski Festiwal Teatrów Lalek w Opolu 2009

Nagroda jury dziecięcego za spektakl Kino Palace - XXIV Międzynarodowy Festiwal Sztuki Lalkarskiej w Bielsku-Białej 2010

ATEST - Świadectwo Wysokiej Jakości i Poziomu Artystycznego - przyznany przez Kapitułę Polskiego Ośrodka Międzynarodowego Stowarzyszenia Teatrów dla Dzieci i Młodzieży ASSITEJ

Z recenzji prasowych:

Powrót do starego kina

"Życie Warszawy”

Takiej zabawy na scenie lalkowej jeszcze nie było. W czasy ekspresyjnych, czarno-białych bohaterów i budzących salwy śmiechu burleskowych gagów przeniesie widzów Teatr Lalka./.../ Klimat dawnego kina przeniósł na scenę Marek Zákostelecký. Zaprzyjaźniony z polskimi teatrami czeski scenograf odważnie postawił na dwa kolory: czerń i biel. Ekspresyjnie ucharakteryzował postaci i połączył kontrast mrocznego cienia z ostrym światłem. By uzyskać efekt perspektywy, dodał aktorom ich lalkowe odpowiedniki. Różne wymiary postaci pozwoliły mu na stworzenie głębi obrazu. A ta przydała się m.in. w scenie wejścia King Konga na... iglicę PKiN. Zákostelecký wprowadził do dekoracji elementy warszawskiej panoramy. Dzięki temu bryła współczesnego Cinema Palace, czyli Pałacu Kultury mogła zagrać w słynnej scenie. Zamiast budynku Empire State Building, na który w filmie wdrapuje się wielki goryl.

Bilety