arrow_leftarrow_rightarrow_leftButton/Goarrow_rightfacebookinstagramtwitter

Krzesiwo - Teatr Lalka

Dla dzieci w wieku 4+

Krzesiwo

Czas trwania: 90 minut (z przerwą)

Premiera: 29 październikaa 2016

Adaptacja: Hanna Januszewska
Reżyseria, lalki: Jarosław Kilian
Muzyka: Grzegorz Turnau

Scenografia: Robert Czajka
Przygotowanie wokalne: Aldona Krasucka
Asystent reżysera: Wojciech Pałęcki
Fortepian: Tomasz Pawłowski, Piotr Iwański

Obsada:
Michał Burbo
Beata Duda-Perzyna
Grzegorz Feluś
Aneta Harasimczuk
Roman Holc
Aneta Jucejko-Pałęcka
Agnieszka Mazurek
Tomasz Mazurek
Wojciech Pałęcki
Andrzej Perzyna
Wojciech Słupiński
Milena Gąsiorek / Weronika Wachowska / Julia Pałęcka
Bartosz Blachura (skrzypce)

Dla dzieci w wieku 4+

Bilety
Na białym tle sześć kolorowych figur wyciętych z papieru - po trzy w dwóch rzędach nad sobą. Wśród nich: sylwetki trzech dziewcząt, dwóch żołnierzy i czarownicy. U dołu zielony napis: Krzesiwo.

Premiera: 29 październikaa 2016

Muzyczne przedstawienie Jarosława Kiliana i Grzegorza Turnaua powstało w oparciu o jedną z najpiękniejszych baśni Andersena. Adaptacja dokonana przez Hannę Januszewską należy do klasyki literatury dramatycznej dla dzieci.   

To poetycka opowieść o odwadze w dążeniu do spełnienia marzeń, miłości i o sile wyobraźni. Śpiewogra została zrealizowana w planie lalkowym. Inspiracją dla scenografii stały się wycinanki Hansa Christiana Andersena.

 

Teatr Lalka realizuje projekty m.st. Warszawy: „Klasa w Warszawie. Warszawa z klasą” oraz „Kulturalny przedszkolak”

Na białym tle sześć kolorowych figur wyciętych z papieru - po trzy w dwóch rzędach nad sobą. Wśród nich: sylwetki trzech dziewcząt, dwóch żołnierzy i czarownicy. U dołu zielony napis: Krzesiwo.
Nagrody:

Grand Prix i Nagroda Specjalna za kultywowanie tradycji lalkowej na XVI Międzynarodowym Festiwalu Teatrów dla Dzieci, Banja Luka (Republika Serbska, Bośnia i Hercegowina) 2017

Z recenzji prasowych:

Lalka jako forma życia

teatralny.pl

Jarosław Kilian, który wybrał Krzesiwo na inaugurację dyrekcji w Teatrze Lalka, po mistrzowsku ożywia to, co pozornie nieożywione. Baśń Hansa Christiana Andersena realizuje w konwencji teatru lalek rewelacyjnie animowanych przez aktorów-lalkarzy. Ten akt twórczy przypomina grę prowadzoną przez dziecko, które siłą wyobraźni uwalnia postać bytu zaklętą w zabawkach, ustawia je w nieoczekiwanych konfiguracjach, tworzy fascynujące światy, snuje nieprawdopodobne historie. Z wiekiem ta zadziwiająca umiejętność słabnie, u dorosłych właściwie znika. Bywają odstępstwa od reguły, a Krzesiwo w reżyserii Kiliana jest przykładem, że dziecięcą zdolność fantazjowania udaje się zachować na dłużej. Znakomitych pomysłów odwołujących się do wrażliwości dziecka jest tu tak wiele, że można by nimi obdzielić kilka przedstawień. (...) Kilian wykorzystuje poetycką adaptację Krzesiwa Hanny Januszewskiej. Grzegorz Turnau dopełnia tekst znakomitą, graną na żywo muzyką, tworząc coś na kształt śpiewogry. Słowo i dźwięk z równą siłą wprawiają w ruch spektakl. Przywołanie dawnej formy, prawie nieobecnej dziś na scenie, należy odczytywać jako deklarację powrotu do tradycji, której reżyser nie zamierza rewidować ani ustawiać w nowym porządku, ale traktuje ją jako punkt odniesienia, jak niewyczerpany obszar inspiracji. Taki sposób myślenia o teatrze stanie się, jak można podejrzewać, istotnym postulatem programowym Teatru Lalka pod nowym kierownictwem.

Kat

Bilety