arrow_leftarrow_rightarrow_leftButton/Goarrow_rightfacebookinstagramtwitter

Alibaba i 40 zbójców. Klechdy Sezamowe - Teatr Lalka

Dla dzieci w wieku 4+

Alibaba i 40 zbójców. Klechdy Sezamowe

Czas trwania: 45 minut (bez przerwy)

Premiera: 17 czerwca 2023

Adaptacja: Jarosław Kilian
Reżyseria: Aneta Jucejko-Pałęcka
Scenografia i lalki: Jarosław Kilian
Muzyka i opracowanie muzyczne: Grzegorz Turnau
 

Obsada:
Aneta Jucejko-Pałęcka
Wojciech Pałęcki
Julia Charmuszko (skrzypce)
Kajetan Pałęcki / Dominik Gawarkiewicz (wiolonczela)

Dla dzieci w wieku 4+

Bilety

Premiera: 17 czerwca 2023

Sezamie otwórz się...

 

„Alibaba i 40 zbójców” to spektakl oparty na jednej z najsłynniejszych baśni świata. Przenieś się z nami do niezwykłej krainy, gdzie Sezam – skarbiec pełen złota – ukryty jest w skale, a kluczem do jego otwarcia jest tajemnicze zaklęcie.

„Klechdy sezamowe” Bolesława Leśmiana zachwycają kolejne pokolenia pięknem oryginalnego języka i poetycką aurą opowiadania. Ich autor, zainspirowany baśniami arabskimi, opowiedział je na nowo nadając im własny, niepowtarzalny styl. 

Za muzyczną oprawę przedstawienia odpowiada Grzegorz Turnau, mistrz dźwięku i słowa, a jego kompozycje rozbrzmiewają na żywo w wykonaniu duetu skrzypcowo-wiolonczelowego. 

Na skróty: muzyka na żywo, klasyczna baśń, tradycyjne formy lalkowe
 

Uwaga! Spektakl odbywa się w kameralnym foyer – pamiętaj, by przybyć punktualnie, aby nie stracić szansy wejścia na widownię. 

Miejsca są nienumerowane. Nie ma miejsc sprzedawanych na wejściówki / dostawki.

 

Teatr Lalka realizuje projekty m.st. Warszawy: „Klasa w Warszawie. Warszawa z klasą” oraz „Kulturalny przedszkolak”

 

 

 

.

Z recenzji prasowych:

„Ku swojej własnej chwale, otwórz się, Sezamie!”

Teatr dla Wszystkich

"(...) Jarosław Kilian, pozostając wierny Leśmianowi, idzie własną drogą i proponuje autorską interpretację. Trzeba przyznać, że inwencji twórczej mu nie brakuje! Również w dbałości o taki wybór elementów (w tekście, w scenografii), by dziecko zdołało uważnie śledzić wydarzenia. Jego teatr uczy selekcji bodźców, buduje u maluchów mechanizm skojarzeń i pobudza do wyciągania wniosków. Muzyka i piosenki pomagają zrozumieć los bohaterów, również karę wymierzoną Kassimowi (śmierć pokazana delikatnie, ale zgodnie z treścią bajki) – teatr formy, teatr lalki znakomicie do tego się nadaje. Dużo tu absurdu i groteski, która przemawia do dzieci i bliska jest również dorosłym. Ponadto są piosenki – zabawne, rytmiczne i łatwo wpadające w ucho. Szczególnie pieczołowicie dopracowane i przemyślane zostały te elementy, które nadają spektaklowi oryginalną formę. W zmyślny sposób wykorzystano zwykłe materiały, by wykreować lalki i postaci zbójców. Do czegóż mogą przydać się jednorazowe, papierowe kubeczki! Jeden z wąsatych, „kubeczkowych” zbójców ma nawet wypisane imię – Fafa. Dlaczego? Zdradzą to aktorzy podczas wspomnianych już mini-warsztatów na zakończenie. Główni bohaterowie – lalki zaprojektowane przez Jarosława Kiliana w swej klasycznej, eleganckiej prostocie, bardzo podobają się dzieciom.(...) śliczny osiołek z drewna ciągnie nie tylko wóz, ale i oczy publiczności. W inscenizacji jest więcej pereł i perełek – motywy muzyczne, zabawne, niemal farsowe zagrania i inne. Starannie dopracowana scenografia to kolejny atut „Alibaby…” – zbudowana z nieuchwytnej baśniowości, szczypty melancholii oraz nowoczesności w formach wizualnych niesie szczególną atmosferę. Pachnie wschodnimi przyprawami, kusi kobiercami i lśni klejnotami z „Baśni tysiąca i jednej nocy”. Muzyka Grzegorza Turnaua – jak zwykle na żywo – to osobna historia (choć zespolona z całością). Na wiolonczeli gra Kajetan Pałęcki. Młody artysta odpowiada też za efekty dźwiękowe i dorzuca czasem jakieś zdanie – głębokim, aksamitnym głosem (wiadomo – rodzinne!). Na skrzypcach pięknie wspiera go Kaya Kotarska. Para aktorów, którzy grają wszystkie role – Aneta Jucejko-Pałęcka i Wojciech Pałęcki – świetnie radzi sobie z bogactwem zadań. Ich doświadczenie, lata praktyki oraz wyjątkowe poczucie humoru mają tu ogromne znaczenie.
Fascynujący teatr zakorzeniony w klasyce i tradycji, z mocnym powiewem nowoczesności, smakiem słowa ubarwionego humorem, czytelnym dla dziecka przesłaniem nie starzeje się. Tak samo jak nieśmiertelna baśń – przyciąga wciąż na nowo."

 

Karabinier

Bilety